agencja public relations

Czarny PR a działania agencji public relations

Czasami w różnych mediach da się słyszeć pojęcie, jakim jest „czarny PR”. Czy jednak powinno ono w ogóle istnieć? Nad tym zamierzam pochylić się w moim krótkim artykule. Jest to bowiem kwestia, która mnie w pewnym stopniu inspiruje.

Specjalizacja warszawskiej agencji public relations

agencja public relationsNa początek trzeba się zastanowić nad tym, czym w ogóle jest PR. W różnych źródłach można przeczytać, że są to tak zwane relacje publiczne. Ogólnie więc branża public relations, bo tak się ją nazywa, rozwijając skrót, zajmuje się dbaniem o to, aby komunikacja z otoczeniem wyglądała dobrze. Chodzi tutaj zarówno o kształtowanie relacji między firmami, między firmą a klientem, między firmą a otoczeniem, a także między osobami publicznymi i ich otoczeniem. Ogólnie więc widać, że jest to dziedzina dość szeroka. Poza tym zakres usług, jakie są świadczone przez agencje PR może być bardzo rozmaity. Wszystko zależy od tego, jaka jest specjalizacja, którą przyjęła dana warszawska agencja public relations. Tym, co należy jednak podkreślić, i co podkreślają wszystkie profesjonalne agencje PR, jest to, że PR nie może być zjawiskiem negatywnym. Każda szanująca się i swojego klienta agencja PR w Warszawie będzie starała się kształtować pozytywny odbiór działań danego przedsiębiorcy, z którym współpracuje, za pomocą środków wyrazu, które są fair. Z kolei pojęcie „czarny PR” zostało stworzone z myślą o działaniach, których na pewno nie można określić pozytywnymi. Są to działania takie jak rozsiewanie plotek, mających oczernić konkurencję i tym podobne działania. Na pewno nie podjąłby się ich żaden specjalista od PR.

Są to jedynie bardzo negatywne zjawiska, których na pewno w żaden sposób nie należy łączyć z działaniami PRowymi. Tworzenie takich związków wyrazowych jak „czarny PR” niepotrzebnie nasuwa tylko myśl, że PR rzeczywiście może być także zły, a przecież to nieprawda.