Fascynujący świat zapachów

Nie ma co ukrywać – węch wcale nie jest najważniejszym zmysłem człowieka. W końcu człowiek odbiera świat głównie za pośrednictwem zmysłów: wzroku oraz słuchu. Ale życie bez węchu to nie jest nic fajnego. Węch ma kolosalne znaczenie dla naszego umysłu. Nie wierzycie mi? To zastanówcie się trochę.

Aromatyzacja wspaniałą sprawą!

aromatyzacjaWyobraźcie sobie, że wchodzicie do sklepu. I zaraz czujecie ten nęcący zapach świeżego pieczywa. I właśnie ten zapach sprawia, że nagle robicie się bardziej głodni i nabieracie ochoty na pieczywo. Zastanawiało was kiedyś, że ten zapach czuć zanim jeszcze zorientujemy się, gdzie w tym sklepie w ogóle jest dział z pieczywem? Odpowiedź na to zagadnienie jest bardzo prosta – zapach jest sztucznie rozpylany. Tak właśnie wygląda marketing zapachowy w praktyce. A teraz warto się zastanowić i szczerze przyznać – ile razy nas na to nabrano? Czy właściwie – ile razy nabrał nas nasz własny mózg? Aromamarketing to naprawdę poważna sprawa. Coś, czego nie wolno lekceważyć w żadnym wypadku. W końcu kompozycje zapachowe, które są w jego ramach wykorzystywane to nie jest byle co, w żadnym przypadku! Nad tym pracują naukowcy, ludzie uczeni i wykształceni. A wszystko po to, by zapach, poza tylko cieszeniem naszego zmysłu węchu, przynosił też wymierne korzyści. W końcu gdyby nie to – aromatyzacja nie miałaby większego sensu. Czy raczej – sens by może i miała, ale nikomu nie chciałoby się zajmować tym zagadnieniem, jeżeli nie stałyby za nim naprawdę wielkie pieniądze.

W innym przypadku zostałaby nam tylko neutralizacja zapachów. Rzecz też bardzo przecież przydatna, ale przecież całkowicie odmienna od zagadnienia, które wcześniej poruszyłam w toku mojego wywodu. W każdym razie – nie lekceważmy naszego zmysłu węchu, bo kiedyś możemy się bardzo mocno zdziwić.

Czytaj więcej na: http://aromadozator.pl